Retur & ombytning
Reklamation og garanti
Reklamationsret for private
Når du handler som privatperson har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette gælder kun ved skader og fejl, som EKCO ApS eller producenten af en vare måtte være skyld i. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Det er vigtigt, at fejl meddeles EKCO ApS inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen være rettidig. Ved fejl, som kan rettes ved reparation, er det op til EKCO ApS at vurdere, om reparation eller ombytning skal finde sted. Ved reklamation skal kunden holdes skadesløs for eventuelle omkostninger forbundet med reklamationen; herunder, reparationer, fragtomkostninger o.lign.
Kontaktoplysninger ved reklamation
E-mail:[email protected]
Reklamationsret for erhvervskunder
Når du handler som erhvervskunde har du 12 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette gælder kun ved skader og fejl, som EKCO ApS eller producenten af en vare måtte være skyld i. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Det er vigtigt, at fejl meddeles EKCO ApS, så snart disse opdages. Ved fejl, som kan rettes ved reparation, er det op til EKCO ApS at vurdere, om reparation eller ombytning skal finde sted. Ved reklamation skal kunden holdes skadesløs for eventuelle omkostninger forbundet med reklamationen; herunder, reparationer, fragtomkostninger o.lign.
Særlig betingelser for erhvervskunder:
- Eventuelle skader eller fejl, som forårsages af forkert brug erstattes ikke af EKCO ApS
- Kunden skal påvise, at fejl og mangler ikke skyldes fejlagtig brug og at disse ikke er opstået efter levering
- Eventuel montering af varen må ikke have fundet sted efter at fejlen er opdaget
- Varen må ikke være taget i brug efter at fejlen er opdaget
Bemærk
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Retur af produkter
Se §10. for information om returforsendelser.
Returvarer
Ved retur af produkter til EKCO ApS skal disse emballeres, så de er sikrede under transport. EKCO ApS anbefaler derfor, at du pakker varen forsvarligt ind - evt. i samme emballage, som den blev leveret i til dig. Såfremt en vare skades under returtransport, bærer du ansvaret for skaden.
Vi returforsendelse af varer til EKCO ApS, er du ansvarlig for, at varerne når frem til EKCO ApS. EKCO ApS anbefaler, at man benytte sporbar forsendelse, således at varen kan følges hele vejen fra afsendelse til modtagelse.
Returinstruktioner
Ved returforsendelser af varer under reklamation bedes du kontakte EKCO ApS for information om returadresse, mærkning m.m.
Returvarer sendes til:
EKCO ApS
Københavnsvej 106F
4000 Roskilde
Tilbagebetaling
EKCO ApS tilbagebetaler dine penge ved aftalt reklamation, når sagen er afsluttet, såfremt din reklamation godkendes. Ikke reklmationsberretiget returforsendeler pålægges et 20% returgebyr, der fratrækkes returneringen.
